Uwaga

Proszę o pisanie w komentarzach, przy zamówieniach imię autorki, która ma dane zamówienie zrealizować :3
Hesperiata, czy Neko ^^

sobota, 27 lutego 2016

#LBA (nwm który, ale who cares?)

Hej, hej! Dzisiaj LBA (ale mi się rymnęło xd) Więc tak, bardzo dziękujemy za nominację i cieszymy się, że komuś się to aż tak bardzo podoba. To może standardowo wyjaśnienie, co to jest LBA (chociaż i tak pewnie wszyscy wiedzą xd)

Liebster Blog Award - nagroda przyznawana blogerom przez innych blogerów w ramach uznania za ich pracę. Przyznaje się ją blogerom o mniejszej liczbie obserwatorów, co daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody trzeba odpowiedzieć na 11 pytań postawionych przez nominującego i nominować kolejne 11 blogów, przy czym nie wolno nominować tych, którzy nominowali mnie.

W sumie to nie wiem, ilu obserwatorów jest na blog Hespe, a nie chce mi się sprawdzać, zresztą kogo to obchodzi? Więc może wreszcie odpowiemy na te pytania... Może xd

No to się bierz N xd haha :P



1) Ulubiony zespół?

Neko~
W sumie to nie mam takiego zespołu. Lubię bardzo różną muzykę i mogę słuchać prawie że wszystkiego na raz, dlatego ciężko mi wybrać jakiś ulubiony. Jednak roboczo można powiedzieć, że jest nim Block B - w sumie dlatego, że jest pierwszym zespołem kpopowym, jaki poznałam i jedynym, w którym rozróżniam wszystkich członków po twarzach i głosach xd A co do muzyki zachodniej... chyba Fall Out Boy, ale ja (jak to ja xd) nie bardzo interesowałam się nimi jako ludźmi, znam tylko ich muzykę. Nawet nie wiem, ilu jest tam członków, o nazwiskach nie wspominając...

Hespe~
Hmmm... Wcześniej może i bym odpowiedziała na to pytanie, ale teraz mam z tym nie lada problem.:( 
Jest ich zdecydowanie za dużo, ale jeżeli miałabym wybrać byłby to np. U-Kiss, ponieważ mam do tych słodziaków sentyment. To dzięki nim jestem w tym miejscu, dzięki nim poznałam K-POP i zainteresowałam się Azją. Jest jednak wiele zespołów, które mimo krótszego czasu ich słuchania są dla mnie ważne i każdy z nich w pewien sposób wyjątkowy i prze ze mnie lubiany. 
Jako że słucham nie tylko koreańskiego popu, do moich ulubionych zespołów zaliczają się również My First Story, Spyair i ONE OK ROCK z J-ROCKA i Bring Me The Horizon, Paramore, All American Rejects, Sum 41, AFI. 
A to jeszcze nie wszystkie... Więc wychodzi na to, że jednak nie umiem się zdecydować i zarówno z K-POPU, J-ROCKA i angielskiego POPU, czy ROCKA znam wiele zespołów, które kocham i które mogą nazwać mymi ulubionymi. <3 
Koniec wywodu XD  

2) Ulubiona aktorka?

Neko~
Yyy... Żebym jeszcze znała kogokolwiek takiego... Nie no, przesadzam, ale nie interesuje mnie zbytnio świat gwiazd filmowych i mam na to, delikatnie mówiąc, wyje*ne xd

Hespe~
Hmmmm... 
Szczerze? Więcej mam ulubionych aktorów... Zwłaszcza koreańskich ^^
Ale jest to pytanie o aktorKĘ, więc... Ich też jej trochę XD  Jako takich ulubionych nie mam, ale mam czasem tak, że oglądając dramę natrafiam na niesamowitą odtwórczynię jakiejś roli, dzięki której postać jest taka jaka powinna być. 
Z japońskich były to niewątpliwie: 
1. Keiko Kitagawa ( Buzzer Beat - łączyłam się z nią w marzeniu, a grając w Paradise Kiss... Dzięki niej i temu filmowi, za każdym razem mam siłę do działania ) 
2. Mao Inoue ( Widziałybyście kogo innego na jej miejscu w Hana Yori Dango? Albo w I Give My First Love To You... Ja nie ^.* )
4. Kato Rosa ( Innej cesarzowej nie ma: Jotei )
3. Saki Aibu ( u mnie zapunktowała w Buzzer Beat ) 
4. Nana Komatsu ( jej kamienna twarz w Kinkyori Renai... Zagrała Yuni po prostu cudownie *,* ) 
Koreańskich:
Kim So Eun ( naj. w Boys Over Flower... Po prostu kochałam jej postać *.* )
Jeon HaeRim ( każdy zna ją z Empress Ki i Secret Garden ) 
Park ShinHye ( kocham ją, a najbardziej w You're Beautiful <3, Cheongookeui Namoo - Drzewo Życia... Ryczałam <3 )
Koo Hye Sun ( jej najlepsza rola moim zdaniem w Blood ) 
Kim Sae Ron ( ona jako anioł w High School: Love On, nie mogłaby sobie wyobrazić nikogo innego na jej miejcu )
Yoon EunHye ( bezbłędnie zagrane role w Goong i Lie To Me :) ) 
Jung So Min ( Twenty, Playful Kiss i inne dramy... We wszystkich wypadła świetnie ) 
Kim So Hyun ( Who Are You: School 2015, oraz Ma Boy... Bez niej nie byłoby tych dram ) 
Park BoYoung ( A Werewolf Boy - ryczałam na tym... czułam jej przywiązanie do tego chłopaka *.* Również niesamowite Oh My Ghost ) 
Kim SeulGi ( zdecydowanie jej postać w Splash Splash Love, Surplus Princess i Oh My Ghost wypadła najlepiej ) 
Kim Yoo Bin ( skradła mi serce w Oh! My Lady ) 
Tajlandzkich: 
1. Anne Thongprasom ( niesamowicie wykreowana postać w Sawan Biang, która bez jej fenomenalnej gry nie byłaby tak dobra )
2. Sushar Manaying ( jej wystąpienie w Yes Or No, czy na przykład w Full House <3 )
3. Pimchanok Lerwisetpibol ( poznana w A Little Thinhs Called Love )
4. Tina Jittaleela ( Yes Or No... Niby nic, ale tyle emocji... )
Amerykańskie lub angielskie: 
1. Keira Knightley ( fenomenalna w Duma i uprzedzenie "." ) 
2. Anne Hathaway ( Jeden dzień <3) 
Polskich:
1. Anna Mucha ( Prosto w serce i Och, Karol... Po prostu prze *.* )

Jak widać, jestem najzwyczajniej w świecie niezdecydowaną, typową dziewczyną. 

3) Co masz ustawione jako dzwonek w telefonie?

Neko~
Wibracje xd Od paru lat mam notorycznie włączony tryb cichy i już nie pamiętam ;3

Hespe~
MBLAQ - Smoky Girl ( uwielbiam tę nutkę <3 )

4) Jakie lubisz czytać opowiadania?

Neko~
Wszystkie!  Najlepiej z dobrze opracowanymi charakterami bohaterów i ciekawą fabułą, barwnymi opisami (chociaż bez przesady), naturalnymi dialogami iii... W sumie to tyle. Co do długości, to zależy jak mam czas, ale zwykle wolę trochę dłuższe, choć krótkie też są spoko xp

Hespe~
Tak jak wyżej.... Niemal wszystkie. Piszę niemal, ponieważ nie mogę zdzierżyć przesłodzonych i chociaż sama czasem takie piszę, to gdy spotykam opowiadania ze słodkością przewyższającą lodowce, to padam. Najczęściej czytam jednak fantastykę i rzeczy z mrocznymi klimatami... Sama nie wiem dlaczego, po prostu kocham ten dreszczyk :) 

5) Masz jakiegoś zwierzaka?

Neko~
Pytanie! Psa Felixa i trzy koty - Lenkę, Haru i Kevina. Uwielbiam je wszystkie (może koty trochę bardziej xd). Jak mam czas i ochotę, no i oczywiście jeśli pogoda dopisuje, staram się z nimi spędzić trochę czasu (bo ja mieszkam na wsi, ale jako że chodzę do liceum w Kielcach, przez większość tygodnia jestem w internacie :p)

Hespe~
A mam... ;) Psa... Ma na imię Żabka i jest mieszańcem kundelka z rasowym Goldenem, wygląda więc jak mała złota kulka ze szlachetnym pyszczkiem, który kocham *.* Mam również chomiczka, który wabi się Fredek XD
6) Kim chciałabyś być w przyszłości?

Neko~
KOTEM!!! XDD A tak na serio, to nie mam pojęcia. Zobaczymy, jak się życie potoczy i będę tym, kim będę. Wiem, że to nijaka odpowiedź, ale nie widzę się w stu procentach w jakimś zawodzie, chociaż ciekawie by było zostać psychologiem, bo strasznie mnie interesują motywy ludzkich zachowań, dlaczego ktoś zachowuje się tak, a nie inaczej itd. itd.

Hespe~
Bardziej przyziemnie od Neko.. XD 
Chciałaby być projektantką i aktorką... Oprócz tego pragnę zostać piosenkarką i wraz z moim zespołem spróbujemy sięgnąć po naszą gwiazdkę z nieba. Mam nadzieję, że gdy już ruszymy, wszyscy/wszystkie nam w tym pomożecie :3

7) Gdzie chciałabyś mieszkać w przyszłości?

Neko~
Jako że jestem leniwa, to raczej w Polsce xd Nie no, myślę, że to by mi najbardziej odpowiadało. Owszem, fajnie by było mieszkać w takiej Japonii albo Korei, albo gdzieś jeszcze indziej, ale myślę, że to miłe, słyszeć wszędzie dookoła siebie swój ojczysty język i nie musieć zastanawiać się nad słowami.

Hespe~
Jak większość fanek Azji... W Korei, Japonii lub Chinach. Ale nie dlatego, że mają oni fajną muzykę i słodkich piosenkarzy.... Nie... Tak myślałam na samym początku. Teraz pragnę tam się znaleźć, ponieważ zakochałam się w ich odmiennej od naszej kulturze, ich tradycjach i wyznawanych ideach, historii. 
Kocham Polskę, Nasz język, Nasze polskie morze itd. ale Azja i wszystko co z nią związane to coś co jest całą mną. 

8) Co cię inspiruje w pisaniu?

Neko~
Szczerze? Nie mam pojęcia, dopóki nie napiszę i nie zauważę (albo ktoś inny nie zauważy) w tym podobieństw do czegoś innego. Czasem czerpię inspirację ze snów, a czasem z przypadkowych myśli, które mnie nachodzą, kiedy mam za dużo wolnego czasu (znaczy, kiedy siedzę w weekend w domu i zdarzy się, że akurat nie mam nic do roboty xd) Inni (lub ja) zauważają czasem podobieństwo pewnych aspektów moich prac do np. filmów, które oglądaliśmy w niezbyt odległej przeszłości lub książek, które przeczytałam. Generalnie to jest taki misz masz okraszony szczyptą wyobraźni i moich wątpliwych umiejętności pisarskich xd

Taaa.... Wątpliwe ~.~ / Hespe

Hespe~
Wszystko.... Dosłownie wszystko... Począwszy od sytuacji, ludzi z mego życia, przez sny, książki, teledyski, po teksty piosenek, czy nawet dramy i filmy... To wszystko w jakiś dziwny sposób mi się łączy i tworzy, to co czytacie :* 

9) Jakie jest twoje ulubione danie?

Neko~
Qrde... Mam bardzo poważny dylemat moralny: spaghetti czy pierogi ruskie? A może barszcz wigilijny? Ciężko powiedzieć...

Hespe~
Hmmm.... Z azjatyckich Kimchi *.* Kurczak Tandoori, Sajgonki, z polskiej kuchni po prostu ubóstwiam barszcz czerwony z uszkami... 
Tak jak Neko nie mogę długo wytrzymać bez pierogów ruskich i spaghetti, a oprócz tego można mnie przekupić za placki po węgiersku i kurczaka po wietnamsku XD Huehue... 
10) Jest ktoś na kim się wzorujesz?

Neko~
Ale że jedna osoba? Raczej nie, zwykle "podłapuję" pewne zachowania od różnych osób, które spotykam, czasem nawet nieświadomie. Ale nie, nie mam jakiegoś określonego wzoru, ideału czy kogoś takiego. Staram się być sobą i choć mi czasem nie wychodzi, mam wrażenie, że osoby z mojego otoczenia jakoś (ekhm, z pewnym trudem xd) mnie znoszą ;3

Hespe~
Raczej nie... Staram się być po porostu sobą. Czasem jednak zauważam, że są osoby które podziwiam i których występy głosy, determinacja itd. sprawiają, że chcę walczyć o marzenia, chcę mocniej wierzyć i działać. 

11) Kot czy pies i dlaczego?

Neko~
No jasne że kot! One są takie piękne i wgl... Koty to najdoskonalsi myśliwi w świecie zwierząt (znaczy, mówię o pojedynczych jednostkach i absolutnie nie kwestionuję skuteczności takiej np. watahy wilków, które swoją drogą też lubię), mają takie miękkie łapki, doskonale widzą w nocy, chodzą prawie bezszelestnie, są bardzo zwinne i szybkie i... egoistyczne xd Dobra, odnośnie poprzedniego pytania, wzoruję się na kotach (no może oprócz tego egoizmu xd)
Psy też lubię, zwłaszcza swojego Felixa, który swoją drogą wychowywał się z... kotami. Moimi. Bo ktoś go nam podrzucił parę lat temu w środku zimy. I moja kochana Kota się nim tak trochę zaopiekowała. I dzięki temu ma kilka takich typowo kocich zachowań xd 

Hespe~
Kocham i koty i psy, ale gdybym miała wybierać, byłby to pies. 
Pies jest to towarzysz, przyjaciel i kompan, który nigdy cię nie opuści (chyba, że sam tego chcesz, a i tak czasem nawet to go nie powstrzymuje przed dalszym trwaniem przy twym boku ) Jest to zwierzę, któremu można zaufać, który ci pomoże. Po prostu przy psie czuję się bezpiecznie i w żadnym wypadku samotnie. 

Jeszcze raz dziękujemy za nominację i przekazujemy ją tym autorkom: 
1. http://let-out-the-beaast.blogspot.com/
2. http://opowiadaniaazjatyckiejwariatki.blogspot.com/

A pytania dla Was: 
1. Masz jakąś ulubioną dramę? Jaką? 
2. Dlaczego lubisz zespół, który lubicie XD?
3. Masz ulubiony blog ze scenariuszami? Jeżeli tak to jaki? 
4. Od jak dawna siedzisz w k-popie? 
5. Co sprawiło, że zaczęłyście swą przygodę z azjatycką muzyką? 
6. Co na to Twoi rodzice? 
7. Masz rodzeństwo? 
8. Miejsce, w którym lubisz się czasem zaszyć? Dlaczego jest dla ciebie tak szczególne? 
9. Co ty na to, by dramy leciały w polskiej telewizji? 
10. Jest jakieś zwierze, którym chciałabyś być przez jeden dzień? 
11. Jeżeli mogłabyś mieć moc, jaka ona by była? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz